måndag 19 oktober 2015

Bara fyra månader kvar...

De har ringt från jobbet. Frågat om jag kommer tillbaka då i februari.
Och det gör jag ju -då är det makens tur att vara hemma.
Februari är ännu långt bort, men det kändes ändå så definitivt när samtalet kom. Jag menar, barnet finns ju kvar, men den här sagolika drömmen jag lever, att få umgås med honom hela dagarna, den har liksom en ände.
Samtidigt ska det förstås bli kul att börja jobba igen. Jag är full av inspiration, både när det gäller pysslande och lekmiljöer. Och mycket mycket nyfiken på vilken förskola jag hamnar på. I det område där jag är anställd finns det sju stycken...

Men först har vi precis och exakt fyra månader kvar tillsammans. Det är minsann inte fy skam!

10 kommentarer:

  1. Vad använder du för vattenfärg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Temperapuckar från Panduro. Jag ville kunna plocka ut bara några så att han inte har en hel palett utan endast grundfärgerna...

      Radera
  2. Ja tiden går fort med de små. Jag förstår att det kan kännas tufft att börja jobba igen men det brukar bli bra när man väl har börjat igen. Säger jag som hade småbarn för ca 100 år sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går helt rasande fort! Det är klart att det blir bra och det känns toppen att han ska få vara hemma med pappan ytterligare ett halvår... Och det ska bli jätteroligt att komma igång igen. Fast ett jobb med flextider och möjlighet att arbeta hemifrån hade inte varit fel.

      Radera
  3. Och jag hade konstant ångest när jag började arbeta ..., hade gärna varit hemma mycket, mycket längre!
    Hur länge blir hans pappa hemma?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett halvår. Barnet kommer att börja hos dagmamma (förhoppningsvis) när han är drygt två år...

      Radera
  4. Varför inte ge honom hela paletten? //Bildfröken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man brukar ju säga att två saker är lagom mycket att välja på när det gäller så små barn. Nu tog jag tre och valde grundfärgerna. Får han för många flyttas fokuset från målning till att bara plocka med puckarna, tömma upp och ner, kladda med alla färger och prova att släppa på golvet, för att sedan tröttna. Det är förvisso också ett upptäckande, framförallt att blanda alla färger, men det hinner vi med så småningom. När han bara fick tre började han plötsligt fokusera på att hålla i penseln, hämta färg från paletten och sätta den på pappret. Med största koncentration som synes :) //Förskolefröken ;)

      Radera
  5. Jag tycker det ser ut som om BARNET är redo att gå till skolan i februari!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju bra med stillbilder ;)
      Får han göra något roligt och är på rätt humör kan han sitta bra länge och pyssla. Allra helst på familjecentralens familjekvällar när många skolbarn är där och pysslar. Mig gör det inget alls om det håller i sig ;)

      Radera