söndag 13 september 2015

Söndagsbesök

Jag älskar att vara ute. Sonen också. 
Och hur glad blir man då inte när en sexåring släpar med sig familjen för att plocka plommon, leta smådjur i bäcken och förstås fika ute! 
Kanske att vi var lite dåligt klädda, men det blev såväl smådjur i glasslåda, en påse ekollon och så förstås plommonplockning. Och fika. Under eken.
Jag är inte säker på om det är jag eller barnet som tycker att det är roligast, men jag tycker verkligen att det är alldeles fantastiskt kul med all denna entusiasm för allt som finns ute!
 Lite senare är alla engagerade i att samla gråsuggor till hon som är en alldeles fantastiskt engagerad högstadielärare. Anna, som sitter där i mitten i mörka kläder. Jojomen, till veckan ska nämligen ett gäng sjuor göra någon form av ekosystem minsann.
 Efteråt, när alla har åkt, hänger vi i trädgården ytterligare ett par timmar, sonen och jag. Plockar lite mer plommon, påtar i rabatten och "råkar" släppa ut den där imse vimse som barnen tidigare skapat någon form av bo åt i leklådan.

Så kan det vara, en söndag mitt i september.

7 kommentarer:

  1. Vi ser ut somett alldeles eget liter ekosystem på den sista bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vem av er håller på att förmultna?

      Radera
  2. Låter - och ser ut som - en alldeles härlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det absolut. Utesöndag med goda vänner kan inte bli så fel :)

      Radera
  3. Men åh vad härligt!!

    Qvick o jag har inte varit i skogen på..., oj, mer än en vecka, minst. Måste ju åtgärdas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var länge sedan jag också var i skogen. I går var vi bara i trädstråket bakom huset... och i trädgården förstås :)

      Radera
    2. Finemangs att bo som ni gör. :-)

      Qvick och jag har bestämt oss för att åka till Skagerhultsmossen idag. Plockade en plats på måfå bara, så får vi se vad det kan vara för nåt. :-)

      Radera