fredag 18 september 2015

Höstmysmorgon

Jag hade tänkt att jag skulle försöka fota en vacker höstmorgon... men här är det faktiskt mer mysigt än vackert. Regnet har smattrat mot rutorna större delen av natten och det finns ärligt talat inget som får mig så rofylld i hjärtat som att ligga i dubbelsängen och lyssna till andetagen av min lilla familj samtidigt som det regnsmattrar.

Nu känns det bra att vi hann få in alla tomater och chilifrukter innan höstrugget slog till!

Det är sådär mysmörkt så att man får tända både lampor och levande ljus till frukosten.
Planen för dagen var kyrkans öppna förskola, men där är det bestämt stängt på grund av sjukdom. Kanske får det bli en sväng till biblioteket istället.

4 kommentarer:

  1. Hur gör du med chilifrukterna? Lägger du in dem på nåt vis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, skivar, hackar och fryser in. Perfekt att plocka fram lite och stoppa i grytor under hösten och vintern (till maken -jag tycker att all chili är på tok för stark ;).

      Radera
  2. Jo lite mysigt är det allt. :-)
    Fast Qvick håller inte med. Regn = blött och blött = äckligt. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Cosmos vill inte heller gå ut när det regnar :)

      Radera