söndag 20 september 2015

Ett Foto I Timmen

Så var det dags för ett foto i timmen och den här gången hade jag faktiskt själv koll på dagen.
Så värst händelserik blir den dock inte -jag är golfänka utan bil och det tycks som om alla andra är på diverse familjeutflykter just idag (nädå, jag är inte bitter över att jag missade höstmarknaden i Karlslund, inte alls ;)).

Runt sju
tittar den lille mannen ut genom fönstret. Det är en fin, ännu lite disig, höstmorgon.

Runt åtta
äts det här frukost.
 Runt nio
har vi ännu inte tagit oss för att gå ut. Sonen leker och kattdamerna gör det de är allra bäst på :)
 Runt tio
provar han på att göra precis som pappa gjorde igår, på den där stegen som står vid plommonträdet.
 Runt elva
har jag använt sekatören i vår trädgård. Barnet fastnar fascinerat vid alla humlor. Undrar om de går att klappa...

Runt tolv
har vi som just avslutat lunchen och Cosmos har precis städat klart. Det kan vara det bästa han vet.
 Klockan ett
beslutar jag mig att ta hjälp av kunniga människor på facebook, i ett försök att få reda på vad det här är. Jag och mitt barn är nämligen tämligen oeniga om huruvida de är ätbara eller inte.
Runt två
sitter jag och skriver på den första uppgiften till kursen som egentligen inte börjar förrän om fem veckor...
Och funderar som just på om den lille mannen, som sover så gott i sin säng, inte har tänkt vakna snart.
Runt tre
klättras det uppför trappen och åks nedför rutschkanan... om och om igen.
 Runt fyra
har någon deklarerat mycket bestämt att han minsann har egna ben att gå på och inte vill åka vagn!
(fast efter en stund var samma någon rätt sugen på att sitta i den där vagnen)
 Runt fem
var jag fullt upptagen med att laga mat... men runt halv sex var den klar att lägga upp.
Zuchinibiffar med ingefärssås.
 Runt halv sju
tappar vi upp ett bad.
Runt halv åtta
har vi det ungefär hur mysigt som helst vid nattning.
När jag kommer ner har maken tänt ljus och tittar på GOT.
 Runt nio
sover Chipper gott bredvid mig i soffan.
Det får vara nog för idag :)

14 kommentarer:

  1. En koselig dag dere har hatt da, selv om du var billøs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi använder egentligen inte bilen särskilt ofta... Skillnaden är att jag vet att jag kan ta den om den står i garaget ;)

      Radera
  2. Avundsjuk på erat väder... Här har det varit gråmulet hela helgen.

    Verkar ha varit en skön dag.

    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit en riktigt härlig höstdag! Sjutton grader varmt och sol på eftermiddagen :)

      Radera
  3. Du tar då sannerligen dina kommande studier på fullaste allvar! Själv arbetar jag bäst under press... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det är bara det att jag verkligen ser fram emot att de ska börja. Och jag tycker för övrigt mycket om att vara i tid :)

      Radera
  4. Vilket härligt bad! Ser verkligen mysigt ut!
    Ni verkar ha haft en härlig höstsöndag! Vackra bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tycker att det är en äkta vardagslyx att kunna krypa ner i ett bad. Både skönt och mysigt... och ett effektivt sätt att hålla en liten trött kille vaken och på bra humör en stund till ;)

      Radera
  5. Det finns mycket att upptäcka när man är sådär liten. Berberisbären är väl inte precis goda, men är släkt med de nyttiga gojibären.

    SvaraRadera
  6. Äsch, fel av mig. De berberis som odlas här, har en berberissläkting vars bär är både goda och nyttiga. Goji är en annan växt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig räcker det fint att de inte är giftiga. Nu är det förstås bra att lära sig att man inte springer och plockar bär av vilka buskar som helst, men det är ändå skönt att veta att det inte är livsfarligt om det som växer i trädgården råkar slinka in i munnen :)

      Radera
  7. Verkar ha varit en mysig söndag med bus och lek.

    SvaraRadera
  8. Vilken härligt badkar! Är det med bubbel? Vad är det du ska plugga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det bubblar. Och låter som en dammsugare ;)
      Jag ska bara läsa en liten 7,5-poängskurs i små barns språkutveckling. Mest för att väcka hjärnan igen :)

      Radera