måndag 7 september 2015

Ett Foto I Timmen

Idag är det dags igen, för ett foto i timmen.
Med lite påminnelse på facebook blev det av den här gången :)

Runt sju
hojtar en stressad make i trappen att tågen är inställda.

Runt åtta
har vi kommit hem efter att ha agerat morgontaxi, och inmundigar nu vår frukost.

Runt nio
har jag just bränt mig på plåten (som stod på spisen där någon satt på en platta trots knappskydd), samtidigt som någon (eventuellt samma någon som nämns i första parentesen) har rivit ut alla böcker på nedersta hyllan på kontoret och, medan mamman ägnat sig att ställa tillbaka har tidigare nämnd någon kommit på hur man lyfter bort skohornet som agerar barnskydd på lådorna. Chipperkatten låter sig inte stressas av kaoset runt omkring :)
 Runt tio
leker grabbarna grus i lekparken.
 Runt elva
börjar jag samla ihop våra pinaler som liksom ligger precis överallt.
Runt tolv
serverar jag en, av barnet efterlängtad, lunch.
 Runt ett
växlar jag vardagslydnadsövningar med bollkastning i vår trädgård.
Runt två
har någon vaknat lite tidigt men somnat om nära intill.
Nu börjar jag fundera på om denne någon inte har tänkt vakna snart :)

Fortsättning följer senare...

4 kommentarer:

  1. Ser på tv om översvämmade hus i er ort med omnejd. Ni har väl inte blött om fötterna? Hoppas inte :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi bor på en höjd och har därmed klarat oss prima.

      Radera
  2. Det verkar vara full fart på lillkillen, han som är så fin i sin keps!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen full fart. Hela tiden. Utom när han sover ;)

      Radera