lördag 12 september 2015

Att få en rosa ballonghund

Hallsberg är inte på något sätt världsmetropolen med hippa uteställen eller någon form av puls.
Alls. Men jag tycker om det ändå, just för att här görs mycket för barnen.
Idag var det ett evenemang som heter "Det svänger på torget" och än om det var lite underhållning på scenen kan jag inte säga att det svängde imponerande mycket. Kanske att det är mer drag under kvällen.

Kanske.

Hur som helst, förutom ponnyridning fanns det pysselstånd där barnen fick komma och pyssla samt ansiktsmålning och gratis utdelning av ballongfigurer. Sonen är förstås ännu lite liten för ansiktsmålning (mamman hade förmodligen tyckt att det var roligare än barnet), men däremot fick han sig en rosa ballonghund.
Och för den som undrar -japp, kepsen passar fortfarande. Är till och med lite stor. Den tycks liksom växa med barnet.

4 kommentarer:

  1. Klart grabben ska ha en ballonghund, allra helst en rosa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosa är favoritfärgen just nu... fast gärna mer åt det cerise hållet :)

      Radera
  2. Jag ÄLSKAR keps! Inte på mig själv, men på killar/män/pojkar! Anders hade det ett tag och jag föll pladask .., tycker att det är så fint, så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också väldigt förtjust i kepsar... alltså den här sortens "gubbkeps".

      Radera