måndag 3 augusti 2015

Vår lille bärplockare

Idag har varit en stor dag för flera av sonens kamrater. Första förskoledagen. De föräldrar jag har pratat med har varit fantastiskt nöjda, barnen har trivts sååå bra och jag tänker att det finns så oerhört mycket fantastisk förskolepersonal. 

Vårt barn får allt dras med sina föräldrar ett helt år till. Idag har vi varit ute i skogen och plockat blåbär igen. Sonen har fått in en riktig snits på det där bärplockandet... och hade han nu lagt bären i påsen i stället för att stoppa dem i munnen hade vi kunnat göra ett riktigt storkok med sylt ;)

2 kommentarer:

  1. Jag kan faktiskt känna din lättnad över att inte behöva lämna och hämta och jobba och stressa... Jag njöt hejdlöst av att slippa det när min första var liten. Sen hann andra barnet komma och han blev nästan två innan jag började jobba några timmar i veckan.
    Nu njuter jag nog ännu mer av att vara schemafri och rå mig själv för jämnan. Tackar bara ja till sånt som jag vill göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att det är jätteskönt... framförallt känns det väldigt rätt för sonens skull. Nu blir jag hemma till sportlovet och därefter får han vara hemma med pappan i drygt ett halvår. Det blir nog jättebra.

      Radera