fredag 28 augusti 2015

Vad är väl ett riktigt regnväder när man har mycket att stå i?

Svaret är: ingenting. Vattenkannorna behöver ändå bäras runt, stenar placeras om, ogräs ryckas, blommor plockas och pinnar läggas i hinken. Att hunden ruskar på sig och vill gå in eller att mammans regnjacka är slut och hon är blöt, eller att himlen bokstavligt talat öppnar sig och åskan brakar loss - nej till sådant tages ingen hänsyn.

Va, är det sådant oväder idag? Kanske någon undrar. Men nej, idag är det uppehåll, det här var igår. Kläderna hänger ännu på tork. Mina. Barnets regnkläder får fem regndroppar av fem möjliga :)

6 kommentarer:

  1. Härligt med utebarn! Verkar som att du behöver impregnera din jacka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min regnjacka är en trotjänare som nog förtjänar pension. Den har rest runt om i Sverige på olika hästtävlingar, lett hästar och burit hinder i ur och skur. Den har suttit på under många många ridlektioner och under ett gäng uteritter och den har skyddat bra alla regniga dagar vid staketlagningar och hästvisiteringar. Den har tjänstgjort ett helt år på Strömsholm och ett halvt år i Lidköping, gått många många hundpromenader och fungerat bra vid såväl skogs- som cykelturer. Den har varit på Azorerna, i London och den har verkligen upplevt Paris. Den har impregnerats många gånger, lagats med fel färg på tråden av en tjugoåring och med rätt färg på tråden av en trettioåring. Jackan själv har hunnit fylla tretton år och det har varit tretton händelserika år. Jag tror helt enkelt att den skulle behöva ersättas av en något yngre förmåga :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Vilken härlig regnbild!
    Jag investerade i nya riktigt bra gummistövlar och nytt regnställ (mellanbra), när jag nu skulle iväg och fiska kräftor. Jag fick användning för alltiohop. Funkade perfekt. Och de dyra stövlarna var både bekväma och vattentäta (vilket inte våra urgamla garagestövelfynd varit).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina gamla ärvda stövlar håller fortfarande tätt, tro det eller ej. Men en ny investering av regnställ vore nog inte fel :)

      Radera
  3. Och jag äger inget regnställ. Borde kanske ,-)

    SvaraRadera