söndag 2 augusti 2015

Städning på olika vis

Idag blir det en riktig jobba-undan-dag. Det råder verkligen ett visst kaos här hemma nu. I garaget står tvättmaskinen och det är också där barnet får ta sig sitt kvällsbad. Vardagsrummet har förvandlats till torkrum. Saker och ting ligger lite huller om buller och gräsmattan hade vuxit sig hög och tja, det är helt enkelt inte som det brukar nu när badrummet/tvättstugan ska renoveras och groventrén inte går att använda.

Barnet hjälper till att städa efter bästa förmåga. Städar är faktiskt det han gör, även om det kanske inte var riktigt så jag tänkte mig när jag sa att vi måste städa i ordning skorna ;)
Och jag klipper gräsmatta och trimmar kanter och maken sågar och har sig i badrummet och på kvällskvisten blir här syltkok. En liter blåbärssylt och så tre små burkar hjortronsylt. Det sistnämnda har jag verkligen aldrig gjort förut!

2 kommentarer:

  1. Ja just så har du ju lärt honom. Allt ska ner i "lådan".
    Spännande med sylten låter ljuvligt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den smakade fint, men blev väldans rinnig.

      Radera