onsdag 19 augusti 2015

Nu går det lite segt

Nog för att det ska bli skönt när badrummet är klart, det ska det verkligen! Men jag inser att det jag längtar som allra mest efter, det är ett badkar. Det är när vi idag på förmiddagen badar i Karlskogaland, sonen och jag. Igen. Det är skönt, mysigt och roligt med den lilla effekten att barnet dessutom blir rent :)

Här hemma går det... långsamt. Som skrutt. Där ute i badrummet. När maken gjort sitt och hantverkarna tog över tänkte jag liksom att nu minsann, skulle det gå i ett nafs. Jag hade inte riktigt tänkt på den där lilla detaljen med torktider. Faktum är att jag är ytterst oförtjust i torktider.

På eftermiddagen tar vi oss en promenad till den fem dagar äldre tjejen, två gator ner. Leker lite på gräsmattan. Känner att vi borde gå dit oftare. Tänk att andras leksaker alltid är så roliga ;)

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte en endaste liten unge, som inte har älskat de där smattrande plastiga små gräsklipparna! Roar och sysselsätter i många år. (Mina killar, och deras kamrater, har gjort totalslut på flera.) Bästa presenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han släpade till och med med sig den upp på altanen :) Här hemma har vi ju hittills undvikt plastleksaker. Med lego som undantag.

      Radera
  2. Och jag visste inte ens att det fanns såna :)
    Det är väl det här med ålder ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nädu ålder går inte att skylla på -de fanns allt när Anders var barn. Våra grannar hade nämligen en när jag var lite :)

      Radera