fredag 7 augusti 2015

Här firas med grönt te

I kväll firar jag lite för mig själv, med grönt te och mörk choklad.
Alltmedan det mörknar ute trots att klockan ännu inte är tio. En stor krank vill in. Det hörs ett dovt dunkande över sjön, från augustfesten borta vid näset. När jag var ung hette det stranddagarna och var årets händelse. Alla var där. I alla åldrar. Majoriteten var inte nyktra. Efteråt talades det mycket om vilka som lyckats komma in i öltältet. Jag kan inte minnas att jag någonsin lyckades innan jag hade åldern inne. Jag kan å andra sidan inte heller minnas att jag försökte.

Ja men vad firar jag då? Med mitt te och den mörka chokladen :) Jo, jag firar att jag faktiskt i alla fall kom in på den där kursen om små barns språkutveckling. Den börjar förvisso inte förrän vecka 44 och är bara på halvfart, men jag är riktigt laddad att sätta igång. Å så roligt det ska bli med lite studier igen!

13 kommentarer:

  1. Intressant ämne. Hur många poäng? Du behöver säkert lite extra barnvakt för att få lite läsro. 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara 7,5. Klart att han vill leka med mormor!

      Radera
  2. Grattis Karin! Ambitiös är du verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte ett dugg ambitiöst. Jag tycker verkligen om att plugga och ser så fram emot det!

      Radera
  3. för cirka 100 år sedan gick jag just en kurs som hette "Barns språkutveckling" och den var så rolig och intressant"! Hoppas att din också blir det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en del ingick ju i vår utbildning. Nu hoppas jag på en fördjupning... eller repetition :)

      Radera
  4. Umeå? I så fall har jag läst den! Och två till liknande. Det är sådant man kan om man läst pedagogik och dessutom har praktisk vana vid små barn ;) men den är roligt att läsa och det är roligt att plugga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Umeå :) Visst är det kul! Det är liksom det som är poängen. Och förhoppningsvis alldeles sådär lagom när man inte har pluggat på ett tag.

      Radera
  5. Jag kombinerade föräldraledighet med studier, och tyckte det var helt perfekt. Njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tänkt göra det tidigare, men har liksom inte fått tummen ur... ja och så blev det sommar och jag sökte sommarkurser och upptäckte att jag inte var ensam om den saken... och att mitt högskoleprov hade gått ut ;)
      I höst ska jag både läsa lite kurs och göra högskoleprovet. Tror att det blir jättebra!

      Radera
  6. Har inte befunnit mig i Karlskoga förut under de här dagarna, men blev överraskad av hur lång ljudet nådde. Kunde nästan höra varenda låt borta vid Sandviken när jag var hos föräldrarna.

    Hoppas att kursen är rolig. Det är ju roligt att studera. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU har jag missat något! Bor de i Karlskoga?? Det hade ju varit prima med en fikadate!

      Radera
    2. Ja, de flyttade dit i höstas. Jag har bott hos dem större delen av sommaren när jag jobbat i Örebro (är inte tjänstledig nu i sommar utan passar på att jobba mellan terminerna). Är kvar till den 23:e så skulle du ta en sväng förbi någon mer dag fikar jag gärna.

      Radera