måndag 24 augusti 2015

Att jag inte tänkte på det

En hel del tid går här hemma just nu åt till letande.
Efter att inte ha borstat håret på flera dagar, just beslutat mig för att investera i en ny hårborste, kan man finna den i... holken i katträdet.
På samma ställe kan vispen och träsleven finnas.

Och när man lyfter på locket till soptunnan i badrummet kan man inte bara finna sina strumpor utan även sonens.

Hundens koppel sticker ofta fram någonstans, det är ju långt. Men om det tycks helt borta, ja då kan det eventuellt återfinnas i tvättkorgen.

Och skorna. Som jag letade efter barnets skor. Att jag inte bums tänkte på lyfta på locken och kika i kastrullerna!

10 kommentarer:

  1. Han är kreativ, sonen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med så mycket energi! Om han delade med sig lite till mamman skulle vi hamna på en jämnare nivå ;)

      Radera
  2. Vänta bara, min mor och far har letat i en vecka efter tv-dosan, tillslut hittade de den i ugnen på briospisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ungefär så han jobbar på öppna förskolan. Allt in i ugnen på briospisen :) Hemma har han ju ännu ingen, det får kanske bli en julklapp :)

      Radera
  3. Haha....ler igenkännande. De kan de små liven. När vår son var två år och han hade fått en lillasyster gjorde han inget annat än att gömma saker (kändes det som). En gång letade jag febrilt efter hans overall, jag gav upp, fick ta den andra. När jag sen skulle gå på toa vad låg i toastolen om inte sonens overall. Vid frågan om hur det kom sig att den låg där svarade sonen: "Tätta". Ja inte vet jag om den blev så särskilt ren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men åh :) Det som verkar så himla dumt gjort har ju oftast en rätt bra förklaring :) Eller god avsikt om inte annat.

      Radera
  4. Underbart inlägg! Fast så har vi det här, även utan småttingar ,-) (Igår hittade jag den sååå saknade sladden till våffeljärnet - den hängde där vi har hundkoppel -, i hallen ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var ju inte direkt så att vi hade ordning på allt tidigare heller. Men så här förvirrade har vi inte varit :) Nu är sandalerna borta. Jag har letat i alla kastruller...

      Radera
  5. När man blir gammal så "går man i barndom" sägs det. Så jag känner igen situationen, haha! Även om det gudskelov inte är fullt lika befängt som det tydligen kan bli hos dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men då kan du och Noah springa runt och gömma saker nästa gång ni ses :)

      Radera