söndag 23 augusti 2015

Att åka iväg för sig själv ett tag

I snart fjorton månader har jag inte ett dugg känt att det skulle vara skönt att göra något själv. Men så idag, när det är jobbiga tänder på gång och förkylt och ja ganska missnöjt, då tog jag med mig Cosmos och for till Karlskogaland. Barnet hjälpte pappan att vattna och hade inte ens tid att vinka åt sin mamma.
 Lånade duschen (vi har ju ingen nu under badrumsrenoveringen) och duschade såväl hund som mig själv i lugn och ro. Alldeles utan att allt toapapper blev utdraget, utan att toaletten blev inventerad eller toaborsten behövde konfiskeras. Till exempel.
Efteråt gick vi en promenad längs sjön som glittrade alldeles fantastiskt, bara Cosmos och jag. 
Perfekt påfyllning av energidepåer. Och tänk, efter bara ett par timmar är snor och missnöje som bortblåst ur minnet. Då längtade jag hem till soliga leenden, påhittighet och pussar. Och precis exakt det mötte mig i dörren. Ett "mamma!" och en riktigt generös mängd kramar.
Nu är vi laddade för en ny vecka. Måtte förkylningen ge med sig snart!

Ja, det är förstås inte första gången vi är ifrån varandra sådär, men tidigare har det alltid handlat om att jag har saker att göra. Tandläkare, frisör eller något ärende. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar