torsdag 16 juli 2015

Ett Foto I Timmen

Dags för efit, upptäckte jag lite sent... som vanligt.

Runt halv nio
har vi vinkat åt pappan som skulle spela golf och ägnar oss nu åt att trä klossar på en pinne...
 Runt halv tio
möts barnet och Chatterkatten i trappen.
 Runt halv elva
hänger jag tvätt.
 Runt halv tolv
äter vi lunch. Köttfärs- och zucchinigratäng.
 Runt halv ett
gungas det högt samtidigt som mamman skrålar "Kalle anka satt på en planka..." för fulla muggar.
 Runt halv två
har det blivit så varmt att vi bestämmer oss att återvända hem till skugga. Det blir en omväg genom gamla folkets park så att Cosmos får röra lite på sig också :)
Runt halv tre
äter vi mellis i skuggan under äppelträden.
Runt halv fyra
är vi alls inte överens efter det att någon vägrat sova eftermiddag, men egentligen är rätt trött.
 Runt halv fem
har pappan precis kommit hem.
 Runt halv sex
är vi i Örebro och firar den här killen som hunnit bli hela sex år!
 Runt halv sju
har sonen hittat en balja vatten och tycker att det är ett särdeles bra kalas.
 Runt halv åtta
rattar vi iväg hemåt och jag gör mitt absolut bästa för att hålla barnet vaket.
 Runt halv nio 
ska jag som just lägga in dagens bilder.


11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, fast ganska lugnt ändå. Den lille mannen i familjen har just bara ingen förståelse för att mamman skulle kunna tänka sig att sitta med en bok en timme eller två i skuggan ;)

      Radera
  2. Klart att man inte vill sova när det finns så mycket att upptäcka och syssla med.
    Ibland vore Skalmans klocka inte så dum att ha ...
    Härliga bilder från en innehållsrik dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle verkligen behöva en skalmanklocka! Han ligger liksom lite mitt emellan i sovbehov. Vill inte sova två gånger, men orkar (oftast) inte riktigt med sig själv om han bara sover en gång.

      Radera
  3. Fin halv 3-bild.
    Hoppas någon sov bra sedan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mellismys när det är som bäst :D

      Radera
  4. Och här glömdes Efit bort. Som vanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade också först, men passerade ett par flitiga efitare på bloggpromenaden :)

      Radera
  5. ...och han äter redan med sked! Kom han inte alldeles nyss?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tycker verkligen jag också... Det är ju för övrigt bra med stillbilder. Vi jobbar på skedätandet -gröt går bäst, det klibbar liksom fast på skeden :)

      Radera
  6. Det finns 50 åringar som också (fortfarande) behöver en tupplur under dagen. Just mu ligger det en sådan på aktersoffan på båten och snosar.

    Jag har närapå aldrig behov av det. För M är det en återkommande regelbunden daglig händelse :-) Kort men ändå.

    Jättefina bilder! Speciellt det under trädet. Somrigt!

    SvaraRadera