onsdag 8 juli 2015

En riktigt regnig onsdag...

...när maken är i Kumla och bygger garage, kan man få lunchbesök av två fina familjer.
Man kan ha knytislunch i all enkelhet...
 ...och man kan (åter igen) känna att en extra barnstol hade varit bra ;)

 Efter lunchen kan det letas sniglar för fullt i trädgården och sonen följer med världens bästa gudmor ut. Just som jag plockat i ordning och är på väg med kameran kommer alla tillbaka in och kort kort därefter öppnar sig himlen.
Ungefär samtidigt ringer veterinären för att göra upp en fortsatt behandlingsplan och när jag lägger på finner jag alla en våning upp, för fullt lekandes... utom Jocke som tog ansvar för att Chipperkatten fick sin dagsranson gos :)

 Lite fika hinns det med också. Och det är så mörkt så mörkt att det till och med är läge för att tända ljus.

Så alldeles perfekt, en helt vanlig regnig sommaronsdag!

6 kommentarer:

  1. Tack för idag, rulltårtan satt perfekt. Just nu myser vi i sängen, läser Knacka på för 114 gången och lär Molly blåsa bubblor med munnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Sängmys har vi inte testat. Vi behöver jobba på att mysa längre än femsekundersintervaller ;) Fast läser vi går det iofs bra...

      Radera
  2. Det där enkla och omkomplicerade saknar jag från småbarnsåren. Vi umgicks så enkelt på den tiden, det blev som det blev och man satte fram det som fanns. Undrar hur det kom sig att det gått över till trerätters med matchande dryck numera? Vart tog kaffe och macka vägen? Ingen verkar våga vända tillbaka trenden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan väl vara kul med finare middag också någon gång emellanåt, men jag tänker att det inte blir av att man träffas lika ofta om det måste vara så pretentiöst varje gång...
      Gillar det enkla när man tar vad som finns eller, som igår, när maten kommer med besökarna ;)

      Radera
  3. Här är det aldrig trerätters ..., jo, kanske en enda gång ,-)
    Jag är nog en dålig husmor.
    Underbara möten det där .., opretentiösa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tycka att det är lite lyxigt med trerätters någon enstaka gång, men det passar inte jättebra med småbarnslivet. Och jag tror att om trerätters var kravet skulle vi umgås betydligt mer sällan med våra vänner ;)

      Radera