torsdag 30 juli 2015

Badrumsrivning och muggkaka

Nu finns det ingen återvändo med badrummet. Maken har rivit, sågat, hackat och burit ut mest hela veckan. Nu har vi en aning rörigt och framförallt står vi utan dusch i sådär en månads tid.
Planen är att göra många fika/duschbesök hos vänner och bekanta framöver. Sonen och jag kommer ju att bo till och från i Karlskogaland också, där såväl dusch som badkar finns :)
 Vi är dock väääldigt hemkära, både jag och barnet. Efter några dagar borta var det underbart att komma hem och slippa en massa "ajaj" och "stopp" och "nej". Och att igår kväll krypa upp i stora dubbelsängen hela familjen. Regnsmatter och massor av myyys.

Ikväll provade jag för första gången att göra en muggkaka. Det var absolut överskattat -vilket förstås kan bero på just det här receptet...
Mindre överskattat är det att plocka hallon i egen trädgård! Underbart!
Eftersom buskarna inte ens har stått ett år ger de ingen fantastisk skörd, men tillräckligt för att ha som lite dekoration eller äta med lite glass. Jag fick plocka fort som tusan för att hinna få några innan Cosmos och barnet hade länsat busken.

3 kommentarer:

  1. Bara att komma förbi om ni behöver duscha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Jag kommer alldeles garanterat att våldgästa er här framöver :)

      Radera
    2. Finns dusch I stugan om ni vill passa på imorgon

      Radera