onsdag 24 juni 2015

Utebarn

Jag är så himla lyckligt lottad som har så fina vänner!
Att ha bottnat med rabarberpaj och sedan sitta i gräset, i skuggan under äppelträden. Nöjda barn och ett alldeles perfekt lagom varmt väder. Det kan vara livet på en liten pinne.

De är riktiga utebarn, de här barnen. I trädstråket bakom trädgården letades det vinbergnäckor med ganska god framgång.

Och så plockades det blommor och lades i press. En så himla fiffig grej att ha med sig.

 I ett annat hörn av trädgården -det risiga- letades det fler blommor med största intresse. Och vi smakade på oregano och rosmarin och nej, jag kunde absolut inte svara på vad alla sorters blommor hette.

"Det går jättebra. Jag håller i dig. Jag lovar!" säger lillasyster till storebror.
Vips, så har vårt äppelträd förvandlats till klätterträd. Precis som det ska vara!
Livet på en pinne, som sagt.

2 kommentarer:

  1. Tack för en väldigt trevlig stund. För en "något" stressad person som jag tror jag nästan det kan räknas som medicin och livet på en pinne känns som en mycket passande beskrivning :) Glada barn, fint väder och bästa sällskapet, mycket bättre blir det inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får helt enkelt bli en repris på det. Jag har ju lovat Pontus att vi ska bygga snigelhus :)

      Radera