torsdag 11 juni 2015

Skolavslutningsdag

Det spelar ingen roll om man själv inte ska närvara vid skolavslutning, det ligger som ändå i luften.
Redan på morgonpromenaden kommer jag på mig själv med att gå och gnola "Den blomstertid nu kommer". Och jag möter töser i klänningar och pojkar i skjorta och uppklädda föräldrar och alltihop känns så härligt.
I vår trädgård blommar syrén och nyponros för fullt. Doftschersminen i mitten har stora knoppar.
Behöver jag säga att det luktar ljufvligt?!
 Och jag mindes verkligen inte att blåklinten är så blå!
 Efter promenaden stannar vi en stund på baksidan. Cosmos springer efter bollen och håller sig galant på tomten trots att vi inte har staket där. Stundtals tror jag nästan att det börjar bli ordning i den där virriga hjärnan :)
 Och barnet är, som tidigare nämnt, en hejare på att sysselsätta sig. En pinne, lite mossa och en sten.
Efter ett tag, när det faktiskt krävs ett blöjbyte, försöker jag få med mig de båda in. Cosmos växer fast och barnet protesterar vilt. Man kan säga att de verkligen verkligen tycker om att vara ute :)

Inne har han som är lärare svidat om till skjorta och kostym. Nyduschad och nyrakad därtill.
Jo minsann. Är det skolavslutning så är det.

Själv ska jag hänga ut den lilla fasadflaggan och plocka in en ny bukett blommor.
Efter skolavslutningen börjar nämligen sommaren.
På riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar