onsdag 3 juni 2015

Nu får de flytta ut!

Det fortsätter att regna.
Och blåsa.
Nyponrosen slår ut, men himlen är grå...

Solen tittar faktiskt fram vid ett tillfälle, men det renar samtidigt. Jag tittar efter en regnbåge, men ser ingen.
Egentligen gör det mig inte jättemycket. Jag har mycket hellre sådant här väder än trettio graders värme. Men tomaterna... de kan inte stå i vardagsrummet längre. Maken muttrar över att det luktar fuktig jord i hela huset ;)
Idag får de flytta ut så får det bära eller brista.

Där till vänster om fönstret ska de stå.
Och som ni ser kom det massvis av aklejor i rabatten i år.

7 kommentarer:

  1. Klok make som reagerat! Är inte hälsosamt för någon som bor i huset med den lukten och fukten som kan orsaka mögel i hela huset, sporer sprider sig väldigt lätt och kan växa till hur mycket som helst efteråt också. Blir som en fuktig gammal källare och fast den är helt tom så finns lukten där. Ett växthus vore nog en bra investering./Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt så illa var det inte. Det finns ju många som har mycket växter inne :)
      Men ett växthus står absolut på önskelistan... sådär runt år 2023...

      Radera
  2. Å, jag hoppas att ni får ett innan dess! Håller tummarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv håller jag tummarna för en väldig massa innan dess ;D

      Radera
  3. Mina de står ute och har stått hela sen de kom ut för några veckor. Inte har de växt värst mycket. Lite bara. Endera lite klen ut så kan undra hur det blir med den.

    Håller tummarna. Å håller tummarna för lite mer värme i lagom nivå på så där 20-24 C. Tomaterna skulle gilla det :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev inte alls glada över sin utflytt... Nu återstår det att se om det blir någon skörd alls i år.
      För min del passar dagens temperatur alldeles utmärkt ;)

      Radera
  4. Men åh vad många aklejor! Så fint! Själv har jag haft några som står inklämda i hörnet precis in mot grannen där man aldrig ser dem. Har försökt odla från frön men de blommar aldrig. Nu hittade jag två praktfulla exemplar på Blomsterlandet igår och köpte bums. De pryder nu framsidan med sina otroliga blommor. :-)

    SvaraRadera