fredag 5 juni 2015

Nu är det väl ändå lite sommar!

Det finns så klart massor av saker jag pratar om att vi måste göra och vill ha när det gäller huset. 
Men just när jag står under eken på baksidan i vår trädgård, då saknas absolut ingenting.
 Cosmos ligger och tuggar på sin tennisboll. Släpper den ibland vid mina fötter och springer lyckligt och hämtar den när jag kastar. Enda smolket i bägaren är att han fått stora kala fläckar på ryggen och flera partier med hemskt gles päls. Jag kastade mig på telefonen så fort jag upptäckte det förstås, men det fanns inga tider på djursjukhuset förrän på onsdag och då bara på filialen. Nåja, vi har i allafall en telefontid på måndag. Måtte det nu inte vara något svårbehandlat!
 Och den lille mannen pysslar på i trädgården. Han trivs verkligen fantastiskt bra ute och kan, just nu, fixa och dona ända fram till mat- eller sovdags.
 En av våra inneboende, herr eller fru blåmes. Jag har försökt lyssna efter pip från fågelungar, men hör ingenting.
 Jag har sagt det förut -man kan absolut ha det sämre :)

8 kommentarer:

  1. Den där tiden med småttingar, jag var aldrig någonsin lyckligare än då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kommer ju att få börja i någon form av terapi sedan när jag ska vara borta hela dagarna ;)
      Åh så skönt att det faktiskt är åtta månader kvar!

      Radera
  2. Jag kan bara hålla med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag försöker att ta vara på tiden, men den går ju så rackarns fort!

      Radera
  3. Bilden där han står och pysslar för sig själv är så fin! :-)

    Förresten, jag trillade över denna i mitt surfande idag, vet inte om du sett den:
    http://www.laplandecostore.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att titta på honom (tycker mamman) när han står och pysslar med saker. Tänk att lite mossa eller en liten pinne kan vara så intressant :)

      Radera
    2. Det finns de i min omgivning som skulle säga att jag är väldigt lik din son när jag är ute... haha. :) :)

      Radera
    3. Han kan eventuellt ha vissa likheter när det gäller mamman också... och mormorn :D

      Radera