lördag 6 juni 2015

Nationaldag

Något stort nationaldagsfirande blev det inte, men väl ett litet vid hembygdsgården här på orten.
Regnet upphörde lagom tills det var dags att börja och termometern visade på hela tjugo grader...
 Cosmos var med förstås. Jag längtar verkligen till den där veterinärtiden för han ser inte rolig ut på ryggen med den tappade pälsen.
 Vi klämde som vanligt i, falskt men hjärtligt, på nationalsången. Applåderade åt herr kommunalråd som höll ett lagom långt tal och åt kören som sjöng så fint i stämmor fast de inte alls var många. Avslutningsvis bjöds det på fika -hembakta bullar och småkakor.
 Därefter gick vi hem och lämnade av Cosmos för att sedan fortsätta till ett ettårskalas. Sex jämngamla barn var på plats och då är det allt annat än lugnt vill jag lova ;)
Flera ursöta bilder blev det, men så är det ju det där med att några barn får vara med på blogg, några får inte och någon får bara vara med bakifrån. Därför törs jag bara lägga en bild på sonen :)
Någon leker i koja och någon annan biter på en boll. En tredje drar i ett snöre och en fjärde drar i gardinen. Någon går ganska stadigt, någon annan mindre stadigt och en tredje har precis börjat komma på det där och vinglar fram några steg för att ramla in i någons famn. Några går inte alls men någon klättrar desto bättre. Och det klappas händer och vinkas och låts på diverse olika sätt.

Just så.

2 kommentarer:

  1. Vi kan ändå se dem framför oss!
    Jag lägger numera bara in bilder på okända där man inte kan urskilja ansikten, och körbilder bara när de liksom är offentliga - vem som helst kan ju komma och titta när vi sjunger, och då tycker jag inte att det spelar någon roll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, okända lägger jag inte heller ut. Det har jag inte gjort på många år (någonsin?). Vänner och bekanta blir tillfrågade en gång och sedan räknar jag med att det svaret gäller tills de meddelar något annat. De allra flesta har ju ingenting alls emot att vara med på bild :)
      Är det däremot offentliga evenemang och uppvisningar publicerar jag hej vilt. Precis som du säger är det ju öppet för alla.

      Radera