tisdag 2 juni 2015

En regnväderstisdag

Syrenerna doftar underbart och lupinerna har slagit ut i full blom.
Och det blåser och regnar som under en riktig höstdag.
Inne växer mina plantor och jag tänker att första bästa soliga dag ska de få flytta ut och bo kvar. Det luktar fuktig jord i vårt vardagsrum. Chilifrukter och gurkor utvecklas. Jag hade ingen aning om att blommorna liksom växte på gurkänden.
Regnvädersdag(ar).

Det är då vi hänger ett par timmar på öppna förskolan. Leker med leksaker som låter, bygger med klossar och äter på kapplastavar. Och provar på det där med att bekanta sig med andra människor. Att faktiskt våga krypa in i ett annat rum och prata/leka med fröken Maria. För att sedan kunna krypa tillbaka till mamman.

Jag är ytterst förtjust i öppna-förskolan-konceptet! Och jag tänker att det finns oändliga utvecklingsmöjligheter. Och när jag pratar med hon som är specialpedagog, då blir jag nästan lite sugen på att börja jobba igen.
Lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar