måndag 22 juni 2015

Den bästa stunden

Det finns så många "den bästa stunden" på en dag.
Det händer nämligen rätt ofta att jag tänker så, att det här är den bästa stunden.
Det kan vara när liten sovvarm kille tidigt på morgonen lägger huvudet på mig och säger mmmm -ni vet mysljudet ;)
Det kan vara när vi är ute och upptäcker. På promenaden, i lekparken eller i trädgården.
Det kan vara när vi läser boken...
Det kan absolut vara den där stunden när den lille mannen sover och jag har tid att göra massor, men ibland inte gör någonting annat än sitter med min dator och temugg.

Idag var den bästa stunden kvällsamningen. Ni vet, krypa ner i sängen med en liten trött kille som somnar på ett kick. Nära nära. Djupa snusande andetag. Regnsmatter mot rutan.
Just där och då tänker jag att det här, det kan vara en av de bästa stunderna i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Såå fint du beskriver det. Och det där sista, det kan jag lova dig, det kommer du många gånger framöver just känna att det var en av de bästa stunderna i ditt liv!

    SvaraRadera