måndag 8 juni 2015

Dagens upptäckt

Här görs mer eller mindre revolutionerande framsteg och upptäckter så gott som dagligen. 
Idag gjordes upptäckten att man faktiskt kan hänga upp vispen på ett skåphandtag.
Det praktiserades sedan många gånger.
Många många.

Mammans upptäckt för dagen är att gammelkatten låter likadant när hon är hungrig som när hon blir dragen baklänges i svansen.
Och ja, det hände. Och nej, det var förstås inte okej.
Ibland kan mamman tänka att varför springer hon fram till barnet hela tiden när hon vet att han är en hårdhänt liten tvåbening?!?

6 kommentarer:

  1. Ett blivande tekniskt geni!
    Nä inte ok att dra katten i svansen, men det går ju och det blir ju en reaktion, så ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon låter ju jätteroligt när man drar i henne ;)

      Radera
  2. Det är väl spänningen förstås ,-) (tänker på katten).
    Den överlever nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är det väl lite förunderligt att de har heeela huset att vara i och ändå måste vara på precis samma ställe som barnet?! Det händer emellanåt att jag stänger ute samtliga djur från rummet vi är i bara för att få något annat gjort än att hindra den som gärna bankar på hunden med ballongvispen eller drar någon av fyrbeningarna i pälsen... eller svansen.
      "Klappa fint" och "försiktigt" kan vissa dagar vara de mest förekommande orden här hemma ;)

      Radera
  3. Jag tror att katter - och hundar - tycker att det är lite spännande.
    Det är PRECIS som med sigge och skatorna.
    Nog måste han ligga och sola precis så där så han retar livet ur dom och riskerar att få skatskit på sig!

    Jag tror att våra husdjur tål mycket mera än vi tror, särskilt när det gäller familjens barn. Tänk, så hårdhänta valpar är mot varandra ..,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men så tänker jag också lite grann. Samtidigt som jag tycker att det är viktigt att lära sig att det inte är okej att banka på eller rycka i djur. Jag tänker också att om det hade varit en annan hund eller katt hade djuren själva sagt ifrån på ett annat sätt. Jag har väldigt svårt att tänka mig att Cosmos skulle morra ifrån åt en människa, om än så liten...
      Vi resonerar lite som så att om hunden har gått och lagt sig i sin säng får den vara ifred. Med vi menar jag vi tvåbeningar med en massa år på nacken. Den lille mannen tycker att den regeln är förfärligt onödig ;)

      Radera