söndag 31 maj 2015

Skattjakt

Nu är jag precis hälften så gammal som min pappa.
Och jag lika gammal som maken var när vi träffades ;)
Han den där mannen som jag är gift med, han känner sin fru ganska väl. Eller väldigt.
Han vet  numera att "ja må hon leva" när han kommer in med frukostbrickan på morgonen uppskattas. Och han vet att tant här inte kan bli annat än glad när hon faktiskt får en skattkarta på sin födelsedag. (Du måste lägga till att man behövde vara tillräckligt smart för att kunna tyda den, säger maken som läser vad jag skrivit ;))
Nu är en cykelsits monterad på cykeln.
Tjo vad här ska cyklas!

11 kommentarer:

  1. Grattis!!! Önskar dig en riktigt fin födelsedag, det var ju verkligen en bra start! 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Ja han vet hur barnsligt förtjust jag är i födelsedagsmorgnar ;)

      Radera
  2. Det var väl en toppenpresent att "jaga" efter! Hur är det med hjälm till passageraren?

    SvaraRadera
  3. Ett speciellt minne jag har angående cykla med barn i en cykelstig var när lille H då ett år skulle på premiärturen bakom sin mamma kära kompis B. Detta måste han ju bara älska sa vi båda!

    Men redan från början av turen och sen hela turen så gnydde han så och inget var kul eller bra. Kära mamman rättade till honom hur han satt etc men inget hjälpte. Nähä, cykla var visst inte kul... Så vi avrundade väl det hela och när vi var åter hemma hos dem och tog av lillkillen hjälmen så såg vi.

    E-tjänster bit kardborre hade skavt honom hela tiden i pannan. Inne i hönsen satt det kardborrebitar för att anpassa hjälmen men en hade lossnat så bara den vassa taggiga delen var kvar.

    Ja det var hans premiärcykeltur. Lätt "misshandlad" av ivriga cykelkompisar. Tur nog glömde han det snabbt och har sen dess cyklat flitigt nu snart 13 år senare.

    Så hoppas Noas premiärtur blir utan kardborreskavsår i pannan :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj vilken autorättning det blir ibland. Cykelstig ska vara cykelsits!

      E-tjänster ska vara En liten bit .,,

      Hav tålamod ;-)

      Radera
    2. Ännu ett fel.

      Inne i hönsen ska vara Inne i hjälmen

      Ibland blir det hur knäppt som helst. Bra läsa igenom innan man skickar tänker jag nu.

      Radera
    3. Haha, det är sådant som ger en aning dåligt samvete, men är rätt kul i efterhand. Numera ser ju inte de där kuddarna riktigt likadana ut :)
      Och det piggar allt upp lite när autostavningen lägger sig i :D

      Radera
  4. Grattis på födelsedagen! Vad roligt med skattjakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag är ju barnsligt förtjust i sådant och jag kan inte låta bli att tycka att det är lite roligt att min man suttit och ritat en skattkarta åt sin fru ;)

      Radera