onsdag 20 maj 2015

Mormorsbesök

Det är så himla perfekt att mormorn blivit pensionär!
Dels är det rätt trevligt med besök när man är föräldraledig. Dels tycker sonen att det är väldigt kul att  hans mormor kommer och leker med honom. Och så tycker jag förstås att det är bra lyxigt att kunna gå ut och trädgårdsfixa mitt på dagen, mitt i veckan, och faktiskt få något gjort.

Idag hade mormorn med sig en lite sen namnsdagspresent. Vi firade ju dubbelnamnsdag här i förrgår och för sonen uppmärksammas det lite extra eftersom det är det enda av hans tre namn som finns med i almanackan.
Ett stapeltorn från Brio i form av en clown. Han är mycket nu för att stoppa burkar i varandra eller lägga klossar och burkar på varandra, så det här kan nog bli en prima utmaning. Till att börja med mest att stoppa på någon enstaka ring, smaka lite på och framför allt plocka av. Men en vacker dag kan de kanske till och med hamna i rätt ordning.

4 kommentarer:

  1. Åh, minns att jag hade en sådan clown när jag var liten. Har varit lite sugen på att göra en virkad variant sen jag upptäckte att det fanns mönster på det (kan ju inte klistra in en bild här, men här kan man se hur den ser ut http://www.garnboden.com/candy-magazine-18-clown/3957-0) det har dock inte blivit av än. Någon gång i framtiden kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska genast in och kika :) Annars är planen att börja virka bakverk. Med tanke på vilken tid det tagit att göra en löpare är det nog bäst att börja nu om jag ska få ihop ett kakfat i present sådär om ett år eller två...

      Radera
  2. Cosmos är då verkligen fotovan. Ser ut så i alla fall :-)

    Härlig bild och klossar är riktiga leksaker det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja framförallt tycker han om att sitta nära, eller allra helst på. Och han tycker nog att det är lite orättvist att det är barnet som får mest uppmärksamhet av den där mormorn ;)

      Radera