lördag 30 maj 2015

Lördag morgon

Lördag.
Ring så spelar vi... som börjar när vi redan har varit uppe ett par timmar.
Numera är det morgon klockan fem.
Före fem vägrar mamman gå upp.  Kanske att barnet har ärvt sin morfars morgonpigghet. Å andra sidan ser jag sååå mycket hellre tidiga morgnar än sena kvällar. Och det finns ingen tid på dagen som är så härlig att gå promenad på än tidiga morgnar när mest bara vi och djuren är vakna :)

Blåsigt och lite kallt. Fem grader på morgonkvisten.
Herr och fru blåmes flyger fram och tillbaka under nocken på vårt hus.

1 kommentar:

  1. Mycket som du skriver att du gillar, nickar jag bifall åt. Men inte här! Tidiga morgnar upplever jag bäst i sängen sovande. En promenad vid tolvsnåret uppskattar jag lika mycket som en kvällsd:o.

    Nu har jag överlevt tre tidiga morgnar på raken.... De ska nog inte bli fler den hör veckan.

    SvaraRadera