lördag 9 maj 2015

Kosläpp och pensionärsmiddag

Idag har det varit full rulle minsann. Både kosläpp och middag med arbetslaget för att avtacka en nybliven pensionär. Ärligt talat har jag svårt att föreställa mig förskolan utan henne även om jag vet att verksamheten förstås snurrar vidare...

Kosläppet var en hit tyckte sonen, trots att det var mycket folk.
Klappa ponny var han i och för sig inte så imponerad av. Vi får nog jobba upp ett intresse där ;)
 Själva släppet av kor var desto roligare. Han satt på mina axlar och hoppade upp och ner av förtjusning, pekade med hela handen och utropade lyckligt "katt" (vilket tycks vara allt på fyra ben).
 Korna var eventuellt ännu mer förtjusta. De galopperade runt, stångades, krumbuktade och tant svartvit här visade upp en tjusig trav framför alla åskådare.
Vad härligt att äntligen få komma ut efter långa vintern.
Och jag kan inte låta bli att återigen fundera på hur djurskyddslagen kan vara så oerhört olika för hästar och kor...

Nu laddar vi upp inför konfirmation i morgon. Mamman här kan inte låta bli att undra vad den tio månader gamla gossen kommer att anse om att tillbringa två timmar i en kyrkbänk. Vi kommer absolut att bänka oss längst bak... så att vi har nära ut ;)

2 kommentarer:

  1. Hej fika hos oss på tisdag och tripp till Stora Holmen?

    SvaraRadera
  2. Ja, här intill finns ju ett stort stall och en av hästarna får stå inne mest hela året. Så hemskt.

    SvaraRadera