onsdag 27 maj 2015

Försommar!

En solskensdag med syrénen i full blom och klarblå himmel.
Med palsternackor på god väg...
Med små salladsblad och rädisor som tittar fram. Herr och fru blåmes flyger fram och tillbaka in och ut under vår taknock.

Tomater och chiliplantor och blomkål och paprikor som bor ute över dagen.
Och ett sms från en mamma i kvarteret som undrar om sonen vill komma och leka med hennes fem dagar yngre dotter. Bara två gator bort. Ja leker med varandra gör de så klart inte än.

Nästan lite försommar.
(och för min del behöver det inte bli varmare än såhär, jag är ju inte värst mycket för det där med värme...)

7 kommentarer:

  1. Jag är också helt salig så här års, det är UNDERBART på alla vis!!

    Och jag är inte heller nån diggare av hett väder. Kan jag gå barfota och i t-shirt tycker jag det är perfekt. Mer behövs inte. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tycker jag också. Eller nä, jag går nog sällan barfota ;) Men t-shirt däremot.
      Är det för varmt ligger jag utslagen någonstans och försöker överleva. Typ. Maken är min raka motsats :)

      Radera
  2. Barfota i skorna. Jag går aldrig barfota direkt på marken (om det inte är stenplattor möjligtvis), äckli't. haha. :-D

    Mm, förra året var sommaren väldigt jobbigt. Hu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra sommaren läääängtade jag bara efter att det skulle bli svalare så att jag kunde mysa med min bebis. Det var ju så varmt att svetten rann om oss när jag höll i honom och när jag ammade fick vi lägga en handduk mellan oss för att det inte skulle bli sjöblött av svett.
      Det där mysandet har vi tagit igen nu :)

      Radera
  3. Ja det kan jag verkligen förstå!

    Jag tycker det är jättejobbigt med sån värme - man orkar ju inte göra nånting! Och jag är verkligen beroende av att få åka på uflykter och upptäcksfärder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då föreslår jag en utflykt till Hallsberg. Bara skicka ett sms innan du åker och kolla så att vi är hemma. Ja inte från Dalarna alltså utan när du är i Närke :)

      Radera