fredag 22 maj 2015

Förgätmigej

Länge var det här min favoritblomma. Så söta och så vacker färg.
Som favorit har den idag en stark konkurrens av blåsippan.

Hur som helst, här grävs ju rabatterna som sagt. Och hur söt den än är passar den inte in i grönsakslandet. Jag vet som just inte var jag ska omplacera dem heller, vi har ju redan förgätmigej lite överallt och det ställe jag skulle kunna tänka mig att sätta dem, ja där är ungefär det enda stället vi inte har kirskål. Bland de här blommorna växer fullt av just det ogräset och tja, det är inte direkt något man vill ha med. Alltså "råkar" de placeras ute i skogsstråket, alldeles intill vår tomt. Men först plockar jag mig en bukett att ha i vardagsrummet. Det doftar ljufvligt!

2 kommentarer:

  1. Olika äro ödets lotter. Och jag köper förgätmigej på Tradera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det. Och jag funderar på hur man förpackar växter så att de håller sig under en transport sådär?

      Radera