lördag 30 maj 2015

Födelsedagsfirande

Lördag eftermiddag och dubbelt födelsedagsfirande i Karlskogaland. Pappa som fyllde år i måndags och jag som fyller år i morgon.
Trerättersmiddag, min bror på besök, prat och presentöppning.

Tre generationer på ena sidan bordet. Morfarn och barnet turas om att göra ljud åt varandra. Jag sitter som liksom både i skottläge och lite i vägen :)
Och det var ingen dålig present jag fick.
I oktober bär det av till hufvudstaden tillsammans med maken. Då ska jag äntligen få se Kristina från Duvemåla! Bussresa dit och hem, ja vi åker på eftermiddagen och kommer hem på natten.  Mormorn (och morfarn?) bor hos oss och tar hand om djur och barn.
Åh så roligt det ska bli!

11 kommentarer:

  1. Vad mycket hår Noah börjar få. Nu måste vi träffas snart. Lite stressigt i början av veckan men i slutet går det bra. Vad gör ni på fredag? Vad sägs som stadsparken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På fredag gör vi nog ingenting så stadsparken låter trevligt. Eller stora holmen... Men jobbar inte du då?

      Radera
    2. Har mycket övertid så jag ska kolla om jag kan kompa ut lite

      Radera
  2. Vilken UNDERBAR bild och så roligt med morfar och mormor så pass nära! Och vilken present!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har velat se Kristina från Duvemåla ända sedan förra uppsättningen. Skivorna är välspelade... Det ska bli SÅ roligt!

      Radera
  3. Vilken perfekt present. Då har ni något kul och framförallt vackert se framemot. Noah kommer säkert ha party hemma under tiden :-)

    Grattis också för den delen! Hurra hurra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror nog att han och mormorn kommer att ha det bra, det brukar de ha :) Tack!

      Radera
  4. Gratulerar på födelsedagen!
    Men vilken fantastisk present! Jag säger som Elisabet: Lyckliga ni som har barn-, djur- och husvakter så nära!
    Hoppas att ni får det alldeles underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppen att ha mormorn och morfarn så nära! Och jag är så glad att barnet är så glad i sin mormor... och att mormorn kommit över sin hysteriska hundrädsla och faktiskt blivit en riktig hejare på att hantera den inte alls så okomplicerade Cosmoshunden!

      Radera
  5. Hipp hipp hippelihurraaaa på din födelsedag idaaaa'!! :-)

    SvaraRadera