söndag 3 maj 2015

Ett Foto I Timmen

Så var det dags igen :) En dag med fotograferande en gång i timmen -efit.

Runt halv sju
tycker den lille killen att det är morgon. Han står mot sänggalveln och letar efter nappen som brukar ligga där.

Runt halv åtta
går vi på en liten morgonpromenad i strålande sol.

Runt halv nio
äter mamman och pappan frukost och sonen lite fruktmellis. Apelsin är mums!
 Runt halv tio
har Cosmos och jag just gett oss iväg på en promenad.
 Runt halv elva
är vi fortfarande på promenad. Här har vi hittat en fin skogsväg och jag känner mig hoppfull om en ny promenadslinga... men upptäcker snabbt att den tyvärr bara leder fram till ett boningshus.

Runt halv tolv
har vi packat in oss i bilen och är på väg...
 Runt halv ett
är vi bänkade i publiken och ska titta på dansuppvisning där gudbarnet deltar.
Vad duktiga de var alla barn och ungdomar!
Sonen satt jätteintresserad genom hela föreställningen. Lampor som blinkar, hög musik och en massa människor som rör på sig :)
 Runt halv två
eller kanske närmare två...
Fina gudbarnet efter uppvisningen. Hon har blivit så stor!

Runt halv tre
ligger liten och sover i sin säng efter att ha druckit en flaska välling.

Runt halv fyra
har vi fått spontanbesök av de här charmtrollen och deras pappa. Trevligt!

Runt halv fem
sliter jag med det här riset så att svetten, bokstavligt talat, rinner. Jag lovar att aldrig någonsin plantera något sådant här! Tänker ett och annat fult ord, önskar mig en grävmaskin... och en skottkärra.

Runt halv sex
har maken ropat in mig för att maten är klar. Cosmos och kattdamerna har också fått mat.

Runt halv sju
pratar jag med lillebror i Danmarkland. Facetime är himlans bra grejer!

Runt halv åtta
har vi nattningsmys.
Runt halv nio
är Polly-godiset nästan slut.
Nu får det bli kvällen :)

8 kommentarer:

  1. Man hinner mycket när man går upp tidigt. Så är inte fallet här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Framför allt ser det väldigt mycket ut om man skriver varenda liten sak man gör ;)

      Radera
  2. Hej!
    Kikar in på din dag

    SvaraRadera
  3. Kul att få vara med ...., när börjar du arbeta igen, Karin?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I mitten av februari (vecka 8). Då tar maken över och är hemma till mitten/slutet av augusti.

      Radera
  4. Tittar in och ser att du hunnit med en hel del på din söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi trodde inte att det skulle finnas biljetter kvar till dansföreställningen, så det var en glad överraskning när gudbarnets pappa ringde och sa att han fått tag på två!

      Radera