måndag 4 maj 2015

En ny familjecentral -heja Hallsberg!

Idag var det invigning av Hallsberg familjecentral!
Där var både någon förskola och en hel massa föräldrar med såväl pyttesmåttingar som barn i förskoleålder, trots att vädret inte alls var särskilt trevligt.
En liten kille bredvid mig frågade förväntansfullt sin mamma om det fanns nya leksaker där inne och barnen på förskolan hade fått höra att det faktiskt skulle finnas en riktig clown!

Personligen blev jag glatt överraskad över invigningspresenten från landstinget (?) som var pengar till giftfria/miljömärkta leksaker. Heja!

Vi råkade också ut för en liten direktsänd snabbintervju (efter 48 minuter) på P4 Örebro där vi fick slå ett slag för det finfina att det öppnats en familjecentral även här. Jag tycker ju, som jag sagt tidigare, att det är jätteroligt när det anordnas aktiviteter för barn som är hemma med sina föräldrar och jag önskar att vi kunde bryta den där trenden om att allt fler barn ska börja i förskolan så tidigt som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar