torsdag 23 april 2015

Hink och spade

Nu är det dags för utomhuslek! Och utomhusleksaker...
Jag har varit så kluven till det här med plastleksaker i sandlådan. Vi är ju ändå ute... och det är ju billigare. Och hur kul är det att bli slagen i huvudet med en vass plåtspade när kompisen blir arg (tänker den rutinerade yrkesskadade förskolläraren)?

Men så hittade jag JaBaDaBaDo´s fina hink och spade hos Bamba. Till ett något billigare pris och dessutom fraktfritt! Igår fick vi hem dem och jag blev minst sagt positivt överraskad av spaden som hade mjukt rundade kanter och dessutom var precis lagom storlek. Blir det så småningom en sandlåda i trädgården önskar vi oss den rosa hinken och spaden också, så att man kan sitta två och gräva.
Idag går var vi istället till sandlådan i lekparken. Ja sonen gräver förstås inte så mycket än. Han stoppar saker i hinken (och munnen) och kraschar det mamman skapar ;)
Nu hoppas jag förstås att de är lika hållbara som de är fina!

Och hur glad blir man inte av en liten handskriven hälsning på packsedeln?!

7 kommentarer:

  1. Vilken jättefin hink och spade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Nu saknas bara lite sandformar :)

      Radera
  2. Jag fnissade lite och fyllde i för mig själv: en rosa hink om det kommer en flicka på besök.....

    När jag ser honom sitta ute och leka, minns jag hur jag tänkte min första vår som mamma, att när sommaren kom, kunde hon nog sitta på en filt bredvid mig, och så skulle vi ha det så fridfullt. Pyttsan! Hon kröp omkring och käkade gräs och klöver och jag fick inte en lugn minut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräs, klöver och mossa är det ju i allra bästa fall. Stenar är här en favorit...
      Jag funderar på munkorg... finns det egentligen någon lag mot det på barn? ;)

      Radera
    2. Haha... För att ingen ska tro att du förväxlat honom med hunden, så kan du ta ett munskydd och knyta fast.

      Radera
  3. Vi har också vissa problem med gräsätande. Som tur är använder hon napp nu och den fungerar riktigt bra som grässtopp ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fuskplugg ;)
      Här har vi gett upp sådant. Han har en i vagnen som han pillar/biter på. Suga på dem är helt ointressant..

      Radera