tisdag 14 april 2015

Fullt upp en tisdag

Jag har, under yrkesverksamma år, hört föräldrar som skolat in sina nyblivna ettåringar säga att "så skönt för hen, nu slipper hen hänga efter mig hela dagarna". Faktum är att det är en rätt vanlig kommentar. 

Därför förvånas jag, som föräldraledig, över att det finns så mycket (gratis)aktiviteter! Man kan fritt välja om man vill ha en lugn hemmadag eller gå iväg på något. Vi blandar lite efter humör och nattsömn -har man bara ett barn kan man ju göra precis så. Idag har vi varit på någon form av baby-dag på förmiddagen, anordnad av det lokala gymmet. Vi provade på babyrytmik och lyssnade sedan på ett kort föredrag om förebyggande säkerhet och hur man ska agera om ett litet barn sätter i halsen (äntligen!!! som jag har efterlyst just det på jobbet!). 

På eftermiddagen besökte vi öppna förskolan. Sonen tyckte nog att han kommit till paradiset -hur mycket (plast)leksaker som helst.

Planen är att det ska bli en del häng på öppna förskolan framöver. 

7 kommentarer:

  1. Det verkar vara full fart på Hallsbergs kommun måste jag säga, vad roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu var det väl inget av de här sakerna som kommunen stod för. Gymmet är ju privatägt och öppna förskolan står kyrkan bakom. Fast om bara ett par veckor öppnar familjens hus med bl.a. Både BVC och öppen förskola på samma ställe och det Står väl kommunen för.

      Radera
    2. Pst, det är billiga hus i Hallsberg också ;)

      Radera
  2. Jocke hälsar att pappis var helt okej. Han ska dit igen nästa måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! För både Molly och pappan tänker jag :)

      Radera
  3. Oj, vad det går undan .., han ser så stor och rejäl ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går makalöst fort! Och han är en stor kille som för länge sedan vuxit om de andra bebisarna :)

      Radera