fredag 17 april 2015

En liten postolycka?

Vi har beställt skor från Brandos.
Paxskor.
Brandos är bra på två sätt. De har fria returer och leveransen går snabbt.
Brukar gå snabbt.
Den här gången fastnade dock paketet i Örebro och blev liggandes där i flera dagar. Ja det syns ju när man gör en godssökning.
I morse sa jag till maken att något måste ha blivit fel, jag får ringa. Men det behövdes inte för idag lossnade det minsann, åkte till Hallsberg och jag fick hämta ut det på Ica.

Nu undrar jag som just bara vad som hade hänt mitt lilla paket. Påsen jag hämtade ut var alldeles förfärligt smutsig och skokartongen trasig.
Jag förstår ju att det måste ha ramlat emellan någonstans. Kanske hamnat under något.
Och det var ju i såfall tur att det hittades... Men borde posten inte sätta på någon lapp?
En liten notis i stil med "vi ber om ursäkt och hoppas att innehållet är helt. I annat fall ring följande nummer: ..."

Eller?

4 kommentarer:

  1. Borde ju vara på sin plats, men man blir snarare förvånad om något fungerar så. Hur var det med innehållet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det skett fraktskador på varor vi beställt till jobbet fanns det alltid en lapp bifogad. Skorna hade klarat sig fint :)

      Radera
  2. Passade skorna på den lille mannen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var nog lite stora, men då har han att växa i :)

      Radera