tisdag 28 april 2015

Allergier och en liten jobbvisit

Vetenskapens värld igår handlade om allergier.
Idag gräver jag i rabatten och sonen är med som vanligt och jag tänker att ja, om de där hypoteserna stämmer, då borde barnet klara sig rätt bra ur allergisynpunkt.

***

Innan har vi hälsat på på mitt jobb, sonen och jag.
Fina goa ungar som har blivit så stora och möter upp och berättar allt som kan vara värt att veta. Till exempel att man har sovit i sin egen säng för första gången eller att storasyster har fått en ny klänning eller att kompisen har varit i vagnsförrådet fast man faktiskt inte får det.
Sådant.
Och rutinerad personal som samtidigt som de pratar med mig räddar någon från att ramla av cykeln, reder ut en fight om en spade, tittar på sopmaskinen med en hel drös barn och klär av två små samtidigt. Det är, på riktigt, barn överallt, men allt verkar flyta på imponerande fint ändå.

Sonen håller ett hårt grepp i min jacka och ögonen rinner av blåsten (?) och han ser rent eländig ut. Inte en enda gång gör han en ansats att vilja ner på marken. Eller golvet.

Vi kommer hem lite sent och barnet är hungrigt och jag tar den inte alls så tokiga nödlösningen -burkmat ur skafferiet- och värmer tjugofem sekunder i micron.  Det gapas stort. Tar själv en bit överbliven sockerkaka och en mugg te och en liten rödhake sitter och sjunger i toppen av plommonträdet och jag tänker att ÅH så bra vi har det!

8 kommentarer:

  1. Jag vet inte många som verkar njuta så av tillvaron som du gör. Och har förstånd att göra det.
    I love You!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får ju passa på att njuta, tänker jag, när livet är så här bra! Det är klart att det finns dagar, eller stunder i allafall, som inte är på topp också :)

      Radera
  2. Själv funderar jag på bakterieutbudet av att Molly provade att smaka på sandlådans grus häromdagen. Jag hade hoppats att hon skulle tycka illa om det knastriga gruset men hon kunde klart tänka sig en eller två påfyllningar, trots mina tydliga miner av usch och blä.

    Framsteg annars denna vecka är att hon säger "ack" (Tack) och att vi lärt oss vad ugglan säger. Jag röstar på en fikaträff någon dag nästa vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch och blä är mycket roliga ljud. Sandlådesand är en delikatess, vissa barn verkar kunna äta hur mycket som helst (jag har även varit med om större barn som matar de mindre med sandlådesand i smyg -de har också överlevt ;)).

      Språkutveckling är så intressant! Jag ska till jobbet en sväng på tisdag förmiddag...runt tio tänkte jag. Kanske efter det?

      Radera
  3. Tisdag blir det antingen rättning av NP eller Åmmeberg så då är jag upptagen. Vad sägs som att jag kommer över till er tisdagen därpå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den 12:e, ja men det går prima :)

      Radera
    2. Då kanske vi passar på att svänga iväg också, om ni kan tänka er mer sällskap :D

      Radera
    3. Ja vad roligt! Och jag tänker mig en Karlskogavisit någon gång under nästa vecka. Hör av mig :)

      Radera