söndag 15 mars 2015

Trerättersmiddag och historien om en pall

Tiden springer iväg och jag är hopplös på snabba uppdateringar...
I går var vi i allafall bjudna till Karlskogaland för att fira de båda pensionärerna . Trerättersmiddag minsann -min mamma är en hejare på att fixa tjusiga förrätter och laga god mat!
Och barnet lekte för sig själv på golvet under hela middagen. Efteråt somnade både han och pappan i soffan ;)
Det här är en kökspall som mormorn en gång i sin ungdomsdagar hade i sin ägo. När mormorn och morfarn flyttade ihop byggde morfarn om den så att den skulle bli stadigare och satte även dit hjul så att den gick att vända upp och ner och åka i. För sådär närmare trettio år sedan var det mamman och mammans bror som sköt runt på varandra. Nu är det Noahs tur att provåka. Morfarn skjuter på :)

4 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut och vilken rolig pall. Vad tyckte Noah om den?

    SvaraRadera
  2. PS nu på tisdag är jag upptagen men tisdagen därpå kommer Molly och gärna över.

    SvaraRadera
  3. Pallar kan man ha mycket roligt med. :-)
    Jag har suttit så där mååånga gånger. Inga hjul på den pallen, men den var en båt, ett flygplan, en häst och många andra saker. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, med lite fantasi behövs inte så avancerade leksaker :D
      Jag har nog haft det mesta som häst. Stått och ryktat med en skurborste på en sten eller ägnat evigheter åt att göra en lufthäst fin. Pallen har nog däremot aldrig fått agera fyrbening... inte vad jag minns i allafall :)

      Radera