fredag 6 mars 2015

Fortfarande förkylt

Jo, jag vet att barn kan gå länge med förkylningar...
och jag vet att mellan sex och arton månaders ålder har människan som flest olika infektioner...
och framförallt är jag naturligtvis så innerligt och oändligt tacksam att det inte är någon allvarligare sjukdom. Men, inte desto mindre, tycker jag att den här förkylningen som lilleman åkte på kan gott få gå över nu! Det börjar kännas trist att varje dag få lämna återbud till saker och det känns allt lite (eller ganska mycket) i mammahjärtat när liten hostar och rosslar och är så förfärligt snorig.
Själv är han vid gott mod utom när vi ska torka näsan -fy för att bli utsatt för något så hemskt och fy så besvärlig mamman är!
De här två är verkligen sällan värst många meter från mig på dagarna :)
Bästa mormorn vågade sig ändå hit idag, för att barnvakta när vi skulle på ett möte. Ja hon åkte både buss och tåg och gick, eftersom morfarn har bilen ner till Danmark. Och barnet, som annars är väldigt mammigt just nu, tycker att det går alldeles prima att leka med sin mormor.

Nu är det helg!

7 kommentarer:

  1. Inte utan mormor, säger jag! Vi kallar vår för insatsstyrkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ett passande namn :)

      Radera
  2. Och lyckliga mormor som inte bor längre bort än att sånt här kan ordnas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog att hon gärna sett att vi bodde ännu närmare :)

      Radera
  3. Gud vilken underbar min han har, din son. Så otroligt söt! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har hittat sin underläpp och gör en massa lustiga miner just nu :)

      Radera