söndag 8 mars 2015

Ett foto i timmen

Söndag den åttonde mars, internationella kvinnodagen, vasaloppsdag (för oss bara på teve), årets hittills varmaste dag och dags för efit igen.

Runt halv ett
ser jag på paddan att det faktiskt är efit. Lilleman äter nattamålet.
 Runt halv fem
har han vaknat igen, sonen, men somnar turligt nog om.
 Runt halv sju
är det morgon. Chipper väntar på sin blötmat och tycker sig nästan svälta ihjäl.
 Runt halv åtta
känns det bra med det där skohornet.
 Runt halv nio
står brödet på jäsning.
 Runt halv tio
promenerar jag med Cosmos och hittar årets första blåsippor. Tjoho!!!
Runt halv elva
städar jag i ordning i köket och påbörjar lite lunch.
 Runt halv tolv
tar jag inte den här bilden, för då sitter jag inne och matar sonen och pratar med svägerskan på besök. Runt oss springer däremot hundtjejen på bilden, och hennes syster. Bilden tas någon timme senare...
 Runt halv ett
hinner jag precis knäppa av en bild innan sågandet är klart. Bästa farbror, tillika makens bror, har hjälpt oss att fälla inte mindre än tre träd på tomten. En lönn, en rönn och en björk.
 Runt halv två
har sonen precis vaknat från middagsluren och vi har som just avslutat fikat.
 Runt tre
pratar jag i telefon. I fönstret växer det i alla fyra örtkrukorna. De här ska alltså inte planteras ut sedan.
 Runt fyra
är vårt köksbord fullt med böcker och han som är lärare rättar och rättar.
 Runt halv sex
kommer jag som just tillbaka från en liten promenad med Cosmos. Vid garaget ligger stammar och grenar. Både rönnen och björken var alldeles fulla av röta. Lönnen däremot, som börjat tappa bark, såg fin ut.
Runt halv sju
sitter maken hos sonen på golvet. Cosmos passar på att vara knähund. Han är minst sagt ganska avslappnad :)

Fortsättning följer eventuellt under kvällen..

6 kommentarer:

  1. Är det tebrödet du bakar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har jag inte provat än...

      Radera
  2. Mäh! Var du tvungen att visa bilden på blåsippan?! * skit sur * :D Har ännu bara hittat bladen av dem :D

    // Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde verkligen inte att de skulle ha kommit. Blev jätteförvånad!

      Radera
  3. Då ligger ni långt före oss! Är inte i närheten av några blåsippor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplever egentligen verkligen inte alls att vi ligger långt före er. Igår tog jag med kameran ut för att visa att förra året fanns här blåsippor den dagen, men i år var det inte i närheten av något sådant... Gissa om jag blev förvånad!

      Radera