tisdag 17 mars 2015

En nytillverkad fjäril

Idag minsann, är vi uppe med tuppen. Maken gick en ordentlig promenad med Cosmos innan han trampade iväg till tåget och jag har vispat laktosfri grädde på morgonkvisten.
Den lille mannen och jag ska nämligen in till Örebro och gå på lönesamtal hos min nya chef. Grädden är inte en chefsmuta utan till arbetskamraterna. Ja tillsammans med en kladdkaka :)

Nu kan man just fundera på hur en liten kille med mycket vilja trivs på ett lönesamtal. Tja, det vet man ju aldrig, men eftersom min räddaren-i-nöden-fjäril blivit kvarglömd hos familjen V tillverkade jag en egen variant igår kväll. Kroppen låter när man skakar på den och vingarna prasslar. Ja och eftersom någon här älskar snören har den sex härliga snörben :)
Nu återstår det att se om den får godkänt...


4 kommentarer:

  1. Här gick det undan! Knappt har man kommenterat, så är där ett nytt inlägg ,-)
    Jättefin fjäril! Vilka kreativa människor det finns i bloggvärlden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland händer det ;)
      Fjärilen, eller vad det nu är, är faktiskt egentligen jätteful och ett ihopplock av ofärdiga virkade saker. Men den fick godkänt ändå... i allafall en liten stund ;)

      Radera
  2. Den där måste jag titta närmare på i morgon. Jag blir imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det får du göra. Den är absolut inte särskilt imponerande :)

      Radera