söndag 1 mars 2015

En förkyld mormorshelg

När vi kommer till Karlskogaland  på lördagseftermiddagen luktar det nybakat. Det gör det allt som oftast där numera och det känns ungefär hur hemtrevligt som helst.
Sonen är superförkyld, men mormorn säger, på äkta mormorsvis, att åh det är ingen fara -man kan vara mycket mer förkyld än sådär. Mamman tycker att det är så att det räcker och blir över.
Supergod middag och melodifestival och en natt med mycket förkyld bebis. Sådär så att vi sover i, tja, kvartsintervall kanske. Ja efter klockan halv ett i allafall.
Klockan sex på morgonen ger jag upp det här med natt.

När mormorn kommer ner i köket sådär runt halv nio är jag redo för en andra frukost. En sockerkaka står i ugnen och sonen ska snart äta förmiddagsmellis :)
 De har så fina små muggar tycker jag!
 När sonen sover förmiddagsluren visar mamma gamla bilder från hennes morbror. Han som inte längre lever. Det är morbrorn och hans fru och min mormor och morfar och bilder på deras föräldrar och generationer ännu längre tillbaka. Underbara bilder!

När den lille förkylde vaknar blir det mormorsmys. När man inte mår riktigt bra vill man gärna bli buren. Och det finns så mycket spännande att titta på.
Efter lunch stryrde vi hemåt, jag och sonen. Och nu hoppas jag att den här förkylningen går över fort, för livet är inte värst kul när det rinner ur såväl ögon som näsa och man hostar så fort man lägger sig ner. Återbud lämnat till föräldragruppen i morgon. Förstås.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder. Jag gillar Noahs tröja på den översta bilden. Hoppas på bättring så att vi kan ses på tisdag, längtar att prata av mig lite kring ditt och datt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har samma body på båda bilderna. Det är nog dreglisen med stjärnor du ser :)
      Hoppas förstås också på snabb bättring så att vi kan ses på tisdag!

      Radera