måndag 30 mars 2015

Bilmutter

Det här med bilar, de ska liksom bara tuffa och gå. Det är okej om de behöver lite olja eller spolarvätska ibland, men då ska de vara tacksamma och sköta sig.
Bilar ska inte dö utanför Ica. Sådär så att bilens ägare får gå hem i regnet och bilens andre, mer tekniske, ägare får cykla ner. 

Nu håller jag tummarna för att maken lyckas med något återupplivningsförsök. Det bådar inte gott att han ännu inte kommit tillbaka. Jag kan som just tänka mig hur han muttrar, där i regnet, med näsan i motorhuven, alltmedan det blir mörkare... På ICAs parkering.

4 kommentarer:

  1. Detsamma gäller varmvattenberedare... Illa nog att värmepumpen dog när det var som kallast i vintras. I lördags bjöds enbart kallvatten. Hoppas att det blir fixat idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, ja det kan jag som just tänka. Vi satte ju in nytt för drygt ett år sedan. Nu räknar jag med att den sköter sig själv och fungerar i måååånga år ;)
      Biltrubbel är förstås alltid trist, men alldeles särskilt eftersom vi ju faktiskt planerar att resa till Malmö i övermorgon...

      Radera