onsdag 4 mars 2015

Att fynda

Jag har aldrig varit någon shoppingmänniska. Jag tycker inte om att gå i affärer och jag kan nästan få lite ångest när jag har spenderat pengar. Det är onekligen roligare att shoppa till sonen. Och allra bäst är det förstås att göra fynd. Vårens skaljacka -som kanske även blir höstens för den är rätt stor- från Tradera. Till vrakpris. 
Mest för att den som hade fotograferat kanske inte hade lyckats riktigt med just det. 
Men så dök den upp i postlådan och var sååå fin!
Tjolahopp!

8 kommentarer:

  1. Mörk men ändå färgglad. Uppvikta ärmar fungerar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag hade inte alls tänkt mig en så mörk egentligen utan hade spetsat in mig på Molos superfärgglada. Men de är svindyra i nypris och fanns inte på Tradera... och den här fick jag till ett superpris :)

      Radera
  2. Bästa sortens shopping. Att gå i affärer undviker jag i möjligaste mån. Hu!

    Jättefin jacka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är verkligen inte gå-i-affärer-människa. Däremot kan jag ibland bli lite snål på fraktkostnaden och tänka att vi ju faktiskt ändå kommer att åka förbi det där stora köpcentret...

      Radera
  3. Det där är Polarn o Pyrets snyggaste skaljacka om du frågar mig! Jag var såååå sur när jag inte lyckades knipa en i Alex's storlek innan de tog slut. Till slut köpte jag en svart med röda dragkedjor i en storlek för liten (den var precis lagom, ingen växtmån) på rean. Den kunde han bara ha en säsong, men var jättefin i den (och sen sålde jag den på Tradera för mer än jag gett för den).

    Visst kan man fynda när fotona är dåliga! Och själv göra bra affärer genom att fota noga och skriva bra beskrivningar! :-) Tradera är toppen - i synnerhet de första åren när de växer så fort och inte sliter så mycket på kläderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här är det m a s s o r av växtmån i :)
      Och jag förstår att det blir svårare och svårare att hitta kläder allteftersom barnen sliter mer på dem. Jag märker redan av det. När sonen var liten bestod ju i stort sett hela hans garderob av fina traderapaket. Ibland gör man superfynd, men ibland ler jag också lite åt att saker budas upp till över inköpspris -ibland trots att de finns kvar i affärerna.

      Radera
  4. Det här med second-hand, det är det smartaste som finns!
    Jag vet inte hur många fynd jag gjort .., från skor till klänningar!
    Underbart! Och jackan var hur fin som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättebra! För det mesta blir det toppen, men jag har allt hunnit göra ett par misslyckade köp också. Tidigt i höstas köpte jag en fleeceoverall i storlek 62. Det STANK parfymerat sköljmedel redan innan jag öppnat locket på brevlådan. Jag tvättade och tvättade och vädrade och vädrade, men innan doften hade hunnit mildras lite hade sonen hunnit växa i nästa storlek.

      Radera