måndag 16 mars 2015

300 sms på en vecka

Äntligen har jag en ny telefon. Eller nygammal och väldigt ärvd. Min gamla telefon började hitta på en massa tok och slutade bland annat skicka signal till operatörerna att meddelanden var mottagna. Det började med en person och jag trodde allra först att den hade fel på sin telefon... Efter sådär 150 (!) mottagna meddelanden var det lugnt... i en vecka. Och sedan brakade det loss igen. Sonens gudmor hann skicka mig närmare 300 meddelanden på sex dagar. En mamma i föräldragruppen var lite lugnare och skickade bara två per dygn -ja det beror väl förstås vilken operatör det skickas från förstår jag.

Telia ville inte kännas vid problemet utan hänvisade till telefonens tillverkare. De i sin tur tyckte att problemet låg hos operatörerna. Tack och bock.

Nu har hur som helst jag också en sådan däringa aj-fån och förundras över hur den bums synkade ihop sig med min dator. Maken bytte ut sim-kortet mot ett i passande storlek och köpte samtidigt ett ursnygg fodral. Enda haken är att alla mina kontakter i telefonboken försvann. Tjoff.
Nu hoppas jag på att alla vänliga vill skicka meddelanden med namn så att jag undan för undan kan fylla på den där telefonboken igen. Några har redan gjort -facebook är bra ibland :)

3 kommentarer:

  1. Ja, du ringer väl inte ihjäl dig hit eller tvärtom, men utifall att .., ni t.ex skulle ha vägarna förbi och vill ha lite fika ..., så 0707 511825 är mitt. Välkomna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Vi hade ett tag en tanke på att göra en favorit i repris på hemväg från Malmö... men när jag kikade efter insåg jag att det blir nästan tio mils omväg och jag känner att det ska bli spännande nog de milen som är. Har vi tur sover lilleman större delar av vägen :)

      Radera
  2. Tja, skulle ni ha vägen förbi Helsingborg och massor av tid över kan du ju höra av dig. ;-) Så kul att läsa om lilla Noah och livet "på landet" ;-P. 0738117893

    SvaraRadera