måndag 9 februari 2015

Ett Foto I Timmen

Idag är det så åter dags för efit! Jag har missat två gånger men nu är jag på banan igen och ska bara klara av den där lilla detaljen att komma ihåg att fotografera under hela dagen...

Runt halv två
vaknar familjens yngste medlem. Han gör ju fortfarande det nattetid... om än inte var tjugofemte minut längre :) (peppar peppar)

Runt sex
har här bytts en blöja av pappan som ska till jobbet. Nu sitter sonen så förnöjd i vår säng och väntar på att mamman ska vakna till liv och ge honom frukost.
 Runt sju
är det frukostdags för vuxna. Upptäcker att müslin har tagit slut men räddar upp det hela med lite havregryn, mandel, pumpafrön och cocos. Brödet ät ett mycket smaskigt och lättbakat grötbröd (här hade jag tänkt mig en receptlänk, men hittar faktiskt inte i bloggen att jag lagt ut receptet tidiagare). Utanför fönstret är det redan nästan ljust! Termometern visar på tre plusgrader och det blåser...

Runt åtta
leker den lille mannen på golvet medan jag städar lite. Cosmos är aldrig långt borta :)

Runt nio
Förmiddagsmellis för småfolk...

Runt tio
gör jag müsli och aprikospuré. Chatter sällskapar på en köksstol.
Runt elva
hänger vi lite i den lille mannens rum :)
 Runt tolv
går vi på promenad i det soliga vädret.

 Runt ett
ska vi precis ge oss iväg mot Örebro.
 Runt halv fyra
påminner arbetskamraten mig om att jag ju skulle tagit bild en gång i timmen... Då har vi för länge sedan fikat klart och är på väg hem. Vi har inte setts på evigheter och åh så trevligt det var med en fikadate och lite uppdateringar!
 Runt halv fem
stänger jag garagedörrarna. Noterar att snön nästan försvunnit på garageuppfarten och att det fortfarande är ljust ute!
 Runt halv sex
tycker Chipper att det är matdags. Hon får extramat tre gånger om dagen :)


Runt halv sju
har maken kommit hem. Jag visar de fina kläderna som vi fick av arbetskamraten.
 Runt halv åtta
är det läggdags för den lille mannen.
Runt halv nio 
lägger jag in bilderna här, tar mig ett glas vin från flaskan vi öppnade i lördags och några rutor choklad från den nya Marabou Japp.

Det fick bli dagens sista bild.

12 kommentarer:

  1. Och här är en som alltid missar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som till och med påminde på facebook igår ;)

      Radera
  2. Hej!
    Kikar in på din morgon. Ingen sovmorgon med småfolk i huset :-)

    SvaraRadera
  3. Det är fasligt vad det glöms ;)
    Skönt få sova lite längre stunder nu då förstår jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat så är det ingen större skillnad om man får sova längre eller kortare. Kroppen är så finurlig att den liksom anpassar sig :)

      Radera
  4. Ja, du har hunnit med en hel del redan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ju liksom inte att ta sovmorgon eller dra sig i soffan med den här bebisen... och det passar mig utmärkt :)

      Radera
  5. Vispar och bunkar, det är fina grejer det! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, vispen och bunken är nästan favoriter. Sleven däremot är rätt trist och kaveln är lite stor... men tesilar, det är grejer det ;)

      Radera
  6. Som jag njöt av att vara föräldraledig! Bästa åren i mitt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker också att njuta så mycket jag kan och får nästan dagligen nypa mig i armen ;) Det är inte klokt att man kan ha det så här bra!

      Radera
  7. Visst är det härligt med vårtecken - speciellt om man drar på barnvagn!

    SvaraRadera