lördag 21 februari 2015

Ett Foto I Timmen

Efit idag och jag gör förstås ett försök som vanligt.
Vi har faktiskt inga planer alls idag...

Runt halv två
Ammar lite och kollar samtidigt upp det att det faktiskt är efit idag.
Runt halv sju
försöker mamman fördröja uppstigningen lite lite till ;)
Runt halv åtta
äter jag frukost. Sonen tuggar på sina saker och kastar allt som går.
 Runt halv nio
är jag och Cosmos tillbaka från en liten promenad. Han är lite moloken eftersom han just insett att vi inte ska leka i trädgården.
 Runt halv tio
klipper jag ner fjolårets stänglar. Under sticker nytt upp. Vårigt!
 Runt halv elva
börjar jag känna mig lite frusen, men nu ligger det små rishögar vid varje rabatt.
 Runt tolv
har vi ätit klart. Någon är egentligen väldigt trött men pappa är alltid skojig :)
 Runt halv ett
fikar vi lite och jag lägger in bilderna från dagen hittills.
Runt halv två
har vi som just packat in oss för att fara till IKEA och gå på jakt efter en bokhylla till sonens rum.
Det är minst sagt fullt i bilen...
 Runt halv tre
är det mellis för sonen -amning. Vi passar på att... tadaaa... fika lite :)
 Runt halv fyra
har vi insett att det inte fanns vad vi ville ha på IKEA och begett oss vidare till Jysk... dock utan framgång där heller.
 Runt halv fem
har vi precis kommit hem. Chatter äter.
Och nej, det här rummet är inte direkt nytapetserat...
 Runt halv sex
är vår mat inte alls klar (vi brukar äta middag tillsammans), men sonen får ändå sin gröt.
Havregröt med aprikospuré. Mums. Tycker han.
 Runt halv sju
är det middag för mamman och pappan. Maken har gjort en supergod köttgryta. Jag kan knappt sluta äta. Hm, tittar jag tillbaka på bilderna ser det ut som om vi har det här med mat i fokus här hemma ;).
 Runt halv åtta
har lillkillen fått på sig pyamas och tänderna borstade av sin pappa. Nu läser de böcker tillsammans. Kvällsrutiner!

Fortsättning följer eventuellt. Nu ska här tittas på melodifestivalen.

9 kommentarer:

  1. Kikar in på din dag. Jättesöt son!

    SvaraRadera
  2. Kul att se hur ni har det i Hallsberg, det gläder mig att det ser så vårligt ut. Jag längtar efter våren så jag kan få åka till stugan som ligger i Åsbro

    SvaraRadera
  3. Inne och kikar på dina förmiddags bilder.

    Hoppas ni får en fin kväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att få börja pyssla i trädgården, det känns att våren är på väg nu!
    Mysig dag verkar du ha haft, tack för titten!

    SvaraRadera
  5. Jag tror minsann att ni har mer vår än vad vi har!

    Även här har vi ett visst fokus på det som vi stoppar i oss... ;)

    SvaraRadera
  6. Anade även jag lite vår här hemma. Penséer i affären och knoppar i rabatterna... Skönt!

    SvaraRadera
  7. Vil også ha knopper og vår!!

    SvaraRadera
  8. Vill gärna ha recept på den supergoda grytan

    SvaraRadera