fredag 20 februari 2015

Det är från Frankrike till Mossfolk...

För en vecka sedan ringde telefonen just som vi firade makens kommande sportlovsvecka.
Trots att vi har nix-registret hade det ringt otaliga gånger under dagen gällande allt från prenumerationer till försäkringar och elavtal och jag sa till maken att näe, nu fick han svara.

Maken låter minst sagt fundersam och kanske aningen... fnissig(?) när han åter kommer in i vardagsrummet, håller fram luren och säger att "det är från Frankrike till Mossfolk".
Efteråt förklarar han att han ju faktiskt inte visste om han skulle säga att personen i andra änden kommit rätt. Var det okej att bekräfta att det faktiskt var här vi bodde. Jag är inte riktigt lika försiktigt lagd och anade ju dessutom genast vem det var...

Och härom dagen dök det så upp en fransk dou-dou till Noah. En mjuk liten figur med många små detaljer att pilla på.
Tack snälla Monet!

8 kommentarer:

  1. Ja, det var väl omtänksamt!

    SvaraRadera
  2. Bloggvärlden är bra fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggvärlden är fantastisk :)

      Radera
  3. Så skönt att den kom fram. Och blev pillad på! Den ser inte ut som en "äkta" duo-dou som mera är ett litet nallehuvud inne i en fyrkantig tygbitar. Men den här passar nog en liten nyfiken Noah! Och visst är det roligt med bloggvärlden där man följs åt i vardagslivet oavsett var man bor eller hur det är med ålder eller annan bakgrund. Jag hörde också makens delvisa tveksamhet i telefonen men man stoppar ju inte saker i kuvert om man inte är säker på adressen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den passar honom prima :) Och det är klart att du skulle ringa och höra. Jag tror att han blev extra fundersam eftersom det var på hemtelefonen -den använder vi i stort sett aldrig. Det var hur som helst jättetrevligt att du ringde och tack igen!

      Radera
  4. Kul! Jag håller helt med om att bloggvärlden gett mig väldigt mycket. Då menar jag inte bara presenter utan vänskap och insikter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är så kul att få små inblickar i människors vardag. Dessutom hämtar jag ofta inspiration från olika bloggar och precis som du skriver har det gett en del insikter. Några har varit här och hälsat på, men vi har varit dåliga på att göra avstickare när vi själva har varit ute och åkt.

      Radera