fredag 13 februari 2015

Äntligen på bättringsväg

Det var en riktigt elak magsjuka han drog på sig den här gången -Cosmos. Jag har aldrig varit med om att det suttit i så länge och igår sa vi att ja, hade det inte blivit bättre till idag då fick vi nog ringa veterinären. I veckan har här kokats vätskeersättning och ris och nä, man kan inte säga att han varit jättehängig. Däremot har han kanske varit lite mindre Cosmos och lite mer av en normal hund ;)

Nu tycks han dock vara bättre och det blev ingen pling till djursjukhuset.

Själv har jag också återvänt från förkylningsträsket. Redan igår var det mycket bättre och idag känner jag mig som en ny människa. Med tanke på hur brakförkyld jag var är det ett under att Noah tycks ha klarat sig! Han håller sig ju inte direkt på avstånd...

2 kommentarer:

  1. Men kära Cosmos då.

    Som lite amatör på hindrar så undrar jag hur de blir smittade av tex magsjukan...?
    Sniffat på andra hundars bajs.. ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han går ju med näsan i backen hela tiden och tuggar dessutom på allt möjligt mer eller mindre onyttigt (det får han förstås inte...). Ja och så äter han snö. Den här gången är dock min vilda gissning att hela systemet slogs ut efter att han hade upptäckt att vi har kattlåda i badrummet... Nu blir det kattlucka på badrumsdörren!

      Radera