tisdag 13 januari 2015

Nu är glada julen slut slut slut...

Nu går den sådär fort igen, tiden.
Och plötsligt har det blivit tjugondag knut. På kvällningen hade vi en trevlig man här som noga lyssnat in våra planer runt badrummet och inom några veckor ska återkomma med offert. Där är både fukt och mögel och mannen lyser ner i brunnar och ligger raklång på golvet och sonen tittar med stooora ögon. Planen är att renovera till sommaren...

Tidigare på dagen har vi varit på terminens första babysång. Med oss hem sedan fick vi Anna och lilla Molly. Molly är tre månader äldre än Noah och mest interagerar de genom att försöka ta samma saker. Det är lite passning med starka nypor och oförsiktigt kännande och sonen drar för första gången (ja jag förstår ju att det inte är sista) ett annat barn i håret. Ajaj.
Ja och så har vi förstås dansat ut julen också. Även om det inte var mycket bevänt med själva dansandet. Jag fick lite hjälp med att klä av granen.
Gardinbyte i köket hann jag inte med, men för övrigt är allt det fina juliga väck och granen, som knappt barrat alls överhuvud taget, den ligger ute i kylan.

Lite tomt blev det, men mycket lättare att komma åt att städa alla ytor.

3 kommentarer:

  1. Ser att lillkillen nu fått hem Geggamoja! Hur trivs låren? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken kallar dem för funktionskläder och jag tycker att det är så skönt att sätta på barnet sådant som är mjukt och som han kan röra sig i!

      Radera
    2. Visst är det så! Mjukt och skönt och gärna färgglatt ska det vara. Vem vill leka i stuprör liksom? Inte jag iallafall :)

      Radera